Monday 2 July 2012

Si Kicap Kegemaranku

Assalamualaikum..

Tajuk nak bimboo habis.. Apa kau nak promote produk kicap ke cik zara hoihoi? Jangan risau kicap manis cap kipas udang kaler merah tetap menjadi pojaan hati idaman kalbu.. Wahh, gitueww kau... Statement macam jadi duta kicap.. Yelah zara, kau merepek je dah seperenggan.. Seperenggan? 

Kicap ni sebenarnya nama gedik si Khairul Mubin.. Dulu masa kenal dia cemetot je..Dah la cemetot chubby plak tu.. Kalau jalan sebelah aku, umpama melihat kanak-kanak bermandi manda di swimming pool dari jambatan KLCC, tapi sekarang tak lagi.. Aku plak yang dipandang sebegitu.. Ciss!!

Si Kicap ni pemalu orangnya.. Masa form 5, dia suka sangat sebat buku nota yang UPM bagi free kat aku lepas tu bantai conteng 4 5 helai buat cerita dongeng dia.. Serious, kelakar kot bila baca.. At first, macam marah, tapi lama lama rasa seronok.. Malangnya dia sempat buat 4 buah cerita dongeng je *nanes*



Yang lagi satu kicap buat masa april fool.. Sampai sekarang gelak tak habis baca cerita kau.. Dengan kartun tak serupa kartun.. Comel je aku rasa.. Siap laminate tu.. Sayang punya pasal kan..


Inya-Allah, kalau ada masa free aku share la cerita yang Kicap karang ni.. Al maklumlah, sekarang ni busy setllekan apa yang patut untuk berambus dari tanah kelahiran ku ini demi masa hadapan yang cemerlang lagi gemilang.. Wah gituew, ayat dah macam ala-ala YB berkempen pulak.. 

p/s: cuti semester dah berakhir, bisnes lingkup..

No comments: