Tuesday 6 November 2012

Selamat Hari Raya Aidiladha

Assalamualaikum..

Daging korban dah selamat masuk perut baru nak cerita pasal raya haji... Raya haji tahun ni tak terasa sangat kemeriahannya.. Cuti pendek so ramai la di antara cousin-cousin yang jauh di mata dekat di hati tak balik.. Rumah nenek tu sunyi je masa sebab malam raya tu hanya ada family aku je..

This year lain sikit raya korban kitorang. Kitorang buat korban dekat rumah, tak hantar masjid macam selalu. Raya kedua la baru sembelih lembu dan kendurinya sekali. 

Hero of the day
Okay, video tak boleh upload. Takde gambar masa lembu tu jadi hero! I means sembelih la kan.. Lepas sembelih tu, semua gotong royong potong dan agih-agihkan daging tu..



Actually there a more picture tapi empunya blog ni malas nak resize.. Seronok tengok semua saudara ada gotong royong lapah lembu korban walaupun tak ramai..

Owh.. Aku ada gambar best nak share dekat korang..

Testis lembu
Ni untuk para jejaka yang nak extra kekuatan.. Haha.. Ni bukan aku cakap.. Pak cik aku yg cakap..

Cacing 
Lepas dah post mortem, lembu yang dah selamat dikorbankan didapati menghidap penyakit Helmintiasis. Okay tak aku tipu.. haha.. 

p/s: Examination week :)

No comments: