Friday 9 November 2012

Sibu Island

Assalamualaikum..

Kemain berkurun baru nak up entry pergi Pulau Sibu... Biasalah Zara si hoihoi ni.. Kadar kemalasan melebihi kadar ketinggian, macam ni lah jadinya.. Okay, back to the topic.. Macam biasalah. Semester ni daftar kursus HT 515 Recreational Marine. Subject ni lebih kurang macam subjek HT 309 Recreational Terestrial la.. Bezanya HT 309 ni aktiviti darat HT 515 ni aktiviti air..

suatu masa dahulu yang cerah!
Nak masuk Pulau Sibu ni kena naik feri yang disediakan olah pihak chalet sahaja. Biasanya diorang akan pegi Pulau Sibu Tengah tapi kitorang pegi Pulau Sibu Besar menggunakan perkhidmatan Sibu Beradik.

Tak sangka banyak experience and knowledge baru aku dapat. The best thing ever happen to me is kayaking and snorkeling of course.. Tak sangka mampu paddle sejauh itu. Million thanks to afifa. :)

*kayaking*




Last picture tu memang epic. Tak sangka sebenarnya kita boleh berdiri dekat atas kayak yang terumbang ambing di sapa angin tengah laut tu! 

*snorkeling*





Nasib baik ada afifa yang sudi cool kan aku yang macam stress takut terkejut gelabah ayam tengah laut tu sebab tak tau macam mana nak bernafas guna snorkel set tu.. First time buat snokeling terus gedebak gedebuk jatuh cinta dengan snorkeling. 

*boating*


First time bawa boat tau.. Before ni drive kereta, ada stereng. Ni drive boat. stereng pun tak de.. Memang aku pusing pusing pusing pusing kan ajelah boat tu. Jalannya HAREMMMMM..

*swimming*


Lepas boating semua lepas gian nak main air.. Mentang-mentang dah pandai berenang. Ada life jacket, memang boleh.. Cer takde, tak nampak pun aku bersuka ria kat tengah laut tu... Duduk menggedik dekat pesisir pantai la jawabnya kan!

*persembahan*


Tak ingat dah dapat tempat ke berapa untuk group aku.. Hikhikhik

Actually ada banyak lagi activity aku buat macam water confident, fishing, activity each group tapi gambarnya tak de. Gambar muka orang lain ada la.. Jelly tau!

Thank you korang semua. Banyak benda baru aku explore, aku belajar, aku try. Terima kasih la kan.  Yang penting LDK 2 rocks... 


Tak lupa DUP 3B, we're awesome like always..


Sebelum kita berpisah, kita akhiri entry ini dengan 

Lee Kwang Soo

p/s: Nusajaya

No comments: