Friday 24 February 2012

Puteri Irdina Balqis

Assalamualaikum!

Fuuyooh!
Setiap kali aku balik Kajang, akan aku asuh budak kecik banyak cakap banyak soal ni perkara-perkara positif atau kata mudah perkara-perkara mahmudah atau erti lain perkara-perkara yang baik! Budak-budak umpama kain putih terpulanglah korang nak buat corak batik ke, tie dye ke.. Itu ikut suka hati kau! Aku train jugak dia jadi jujur! *kakak yang cemerlang*

Budak comot!
Perkara-perkara positif yang selalu aku ajar adalah benda basic.. Sebagai contoh sedapnya dan cantiknya! Kadang-kadang aku ajar jugak perkara-perkara retro seperti apocot, kojut den *terkejut den* dan adakala aku ajar jugak pembelajaran berguna seperti ikan, makan, nenen *botol susu*, ayam..

Puteri
Tapi perkara-perkara yang aku sering ajar dan tak pernah lupa ajar adalah mengatakan KAKAK CHANTEK! Kadang-kadang aku saja trick dia dengan soalan " Puteri, sapa chantek?" Dia akan jawab ini macam "Kakak chantek." Itu jam memang aku punya hidung dah kembang tigapuluhlapanperpuluhanempatsembilan inci...

Tapi.. tapi tapi..

Sejak akhir-akhir, aku syak  fikiran, emosi dan rohani budak kecik ini dah tergangu oleh anasir anasir jahat! Baru sebulan aku tak balik Kajang, fikiran dia telah diracuni.. Atau mungkin dia telah berlaku jujur atas didikan aku... Derm.. Bila aku tanya "Puteri, sapa chantek?"

KAKAK GUMUK!

p/s: Aku syak ini adik-adik aku punye kerja...grr
p/s/s:Aku tak gemuk! Aliff tuff kata perut bonchet tu comel! fakiyuu..

No comments: